Nasihat Pak Aji : Sebelum Makan Bacalah Doa Makan (Video)

Share lah dengan kengkawan....

Pak Aji nak tanya sikit. Sebelum korang nak makan, korang baca doa tak? Ke sebab dah tak tahan lapar sangat nak kebulur korang balun je makan makanan korang tu tanpa baca Bismillah dan doa makan? Kan baik sebelum makan bacalah doa makan.

Kan lebih baik sebelum korang makan tu bacalah Bismillah dan doa makan. Barulah dapat keberkatan. Makanan korang pun nanti tak de la kena gangguan syaitan. Mana tahu ade orang nak santau korang ke, Insya Allah tak kena jika dah baca doa sebelum makan.

Korang tahu tak? Antara waktu yang mustajab baca doa adalah sebelum makan. Kalau korang ade hajat ape-ape ke, nak macam-macam tapi asyik tak dapat jek, cuba baca doa sebeluyj makan dan mintaklah dengan Allah ape yang korang nak sangat tu sebelum makan. Insya Allah akan dapat.

Jom kita nengok ape ustaz-ustaz ni nak cerita pasal doa sebelum makan nih.





Haa lepas ni boleh lah baca Bismillah dan baca doa sebelum makan dulu kan? Share lah dengan kawan-kawan yek…

 


Share lah dengan kengkawan....

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *