25 Gambar Kesengsaraan Seorang Yang Dominan Tangan Kiri

Share lah dengan kengkawan....

Ramai yang tidak tahu sebenarnya ada hari sambutan khas bagi orang yang diminan tangan kiri. Hari Dominan Tangan Kiri di sambut pada 13 Ogos setiap tahun bagi mereka yang dominan tangan kiri. Lihat website ini khas untuk mereka yang dominan tangan kiri. ┬áTetapi tahukah anda mereka yang berdominan tangan kiri sebenarnya mengalami kesengsaraan di sebabkan kehidupan yang kenyakkannya berdominan tangan kanan? Cuba kita lihat senarai kesengsaraan mereka…

 

1. Bila order air kopi ada bentuk hati , jadi terbalik bila pegang cawan tangan kiri.

 

2. Ini memang diskriminasi cawan khas dominan tangan kanan.

 

3. Kalau nak tahu dunia mereka berdominan tangan kiri memang berbeza.

 

4. Mereka bencikan gunting dominan tangan kanan

 

5. Ini tidak adil! Gunting dominan tangan kiri lebih mahal!

 

6. Kalau dapat papan macam ni memang susah lah nak menulis!

 

7. Hmm macamana orang dominan tangan kiri nak guna ni?

 

8. Setelah sekian lama, akhirnya ada meja juga untuk orang dominan tanagn kiri

 

9. Garfu berpisau unik…tapi sayang hanya untuk berdominan tangan kanan.

 

10. Hmmm… Terlalu banyak barang yang orang dominan tangan kiri susah nak guna.

 

 

11. Dunia kami terbalik ke?

 

12. Apabila menulis terkena ring besi pulak…

 

13. Nak buka tin sardin pun susah tau!

 

14. Bila nak minum dari bekas berlodang ini….memang menyusahkan!

 

15. Bila menulis tangan dah kena ring besi di tengah buku…

 

16. Sampai teko pun boleh tuang guna tangan kanan sahaja. Susah lah macam ni!

 

17. Kuali pun ada tempat tuang untuk orang dominan kanan. Untuk dominan kiri takde ke?

 

18. Pisau sapu butter memang untuk orang kanan je kan?

 

19. Kenape tak buat tanda right untuk orang kiri juga yek?

 

20. Bila nak guna mouse tangan kiri dah terkena wayar pulak.

 

21. Saje je die letak tombol paip sebelah kanan kan?

 

22. Macamana nak minum dengan tangan kiri ni?

 

23. Bila menulis tentu dakwat terkena tangan kiri. Leceh betul lah!

 

24. Kenape letak butang sebelah kanan je? Sebelah kiri tak boleh ke?

 

25. Bila saje-saje nak pakai tetikus ergonomic…bila guna tangan kiri terasa menyesal beli.

 

Ini lah kehidupan orang dominan tangan kiri yang ramai orang tak tahu. Bukan orang tangan kiri ni manja tetapi orang lain pun kena paham la jegak kan. Cuba bayangkan kalau yang majoriti kat dunia ni orang dominan tangan kiri, baru orang dominan tangan kanan tau sengsaranye.

 

Kata Cik Meow Sentap…

Itulah keunikan manusia. Walaupun dunia ni majoritinya orang tangan kanan, ade jugak yang unik dengan orang dominan tangan kiri ni kan.

Kalau yang tak paham dengan dunia orang dominan tangan kiri kena paham lah dari sekarang. Kena sama-sama memahami barulah boleh hidup harmoni.

Mungkin korang boleh belikan barangan khas untuk orang tangan kiri. Baru lah ok.

 


Share lah dengan kengkawan....

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *